Nutella i mitt hjära!

Jag har alltid älskat att laga mat och baka, det är lugnande för mig. Men eftersom att jag varit sjuk ett par dagar och varit tvungen att ligga stilla har jag hittat en ny hobby. Nämligen att läsa tårt och bakbloggar. Hittade ett recept som jag bara kände att det måste jag testa och efter som jag fyller år på måndag, tänkte jag att det var bäst att baka lite ifall någon dykr upp.

Så nu står mina nutellakakor och svalnar :). De blev sjukt goda och var riktigt enkla att göra.

Nutella cookies



drygt 1 cup Nutella (2,5 dl)

½ cup socker (1,2 dl)

1 cup mjöl (2,4 dl)

1-2 ägg



Gör så här:

Blanda alla ingredienserna (ha först i 1 ägg och rör om, om smeten känns hård kan man ha i ett ägg till, annars räcker det med 1 ägg).

Rulla till små bollar och lägg bollarna på bakplåtspapper (jag fick ca.25st).

Platta till bollarna med hjälp av ett glas, de ska bli platta.

Sätt in långt ner i ugnen och grädda på 175 grader i 6-8 minuter. Mina var klara efter 7 minuter.

Låt kakorna svalna på bakplåtspappret (tag av dem från plåten).

 

Testa! Sjukt goda som sagt och gick riktigt snabt på 20 min hade jag kakorna klara :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0